Aktuality‎ > ‎

Anglické dobrodružství

přidáno: 25. 4. 2017 9:53, autor: Základní škola Planá nad Lužnicí, okres Tábor   [ aktualizováno 2. 5. 2017 23:08 ]
    Naši žáci s pedagogickým doprovodem vyrazili v pondělí 24. dubna na expedici do Velké Británie. Na tomto místě budeme zveřejňovat zprávy, pokud to technické prostředky dovolí. Jako pedagogický dohled jsou se žáky v Anglii p. uč. R. Němečková a A. Mrázková.

Zpráva z pondělí 25. 4. 2017 v 7.18 h.: Dobré ráno, máme za sebou noc v autobuse s přejezdem Německa, za půl hodiny jsme v Calais. Doprovází nás deštivé počasí a kromě rozlámání z busu jsme všichni v pořádku. Další zprávy už snad i obrazově. Romana Němečková

Zpráva z úterý 26. 4. 2017 v 7.54 h.: Máme za sebou dvě noci našeho zájezdu, jednu náročnou v autobuse a druhou v rodinách. Cesta nám ubíhala hladce, i když cestou dost pršelo, Anglie nás uvítala slunečným, ale velmi chladným počasím. První zastávkou byl středověký hrad Dover s výhledkou na stejnojmenné přístavní město. Dalším zážitkem byla nejvýznamnější katedrála v Canterbury a procházka městem spojená s nákupy. Závěr dne patřil napětí z očekávání ze setkání s hostitelskými rodinami a z toho, kdo si pro nás přijde a u koho budeme bydlet. Všechno proběhlo ke spokojenosti obou stran. Těšíme se na to, co nás čeká ve středu. Romana Němečková

Zpráva ze středy 27. 4. 2017 v 8.06 h.: Včerejší den patřil návštěvě námořního vojenského přístavu Portsmouth. I přes docela chladné počasi jsme zažili slunečný den na pláži, prošli jsme se po palubě válečné lodi HMS Victory a zažili tak na chvíli pocity námořníků z dob admirála Nelsona - asi nejslavnější osobnosti britské válečné historie. Ale již dost vzpomínání, Portsmouth je také moderní rozvíjející se město se spoustou obchodu a obchůdků, tak proč nenavštívil i je? Hodinový rozchod stačil dětem k nákupům suvenýrů z dalekých cest. Už se těšíme na dnešní zážitky! Romana Němečková

Zpráva z 28. 4. 2017 v 1.01 h.: Opět velmi netypicky pro Anglii jsme prožili celkem slunečný a chladný den. Zahájili jsme ho pod Londýnským okem. Nemohli jsme si nechat ujít vyhlídkovou jízdu na tomto obřím kole. Krásný pohled na Londýn z ptačí perspektivy vystřídal pěší přesun přes St. James's park k Buckinghamskému paláci, dále po ulici The Mall na Trafalgarské náměstí s admirálem Nelsonem, fontánami, lvy a holuby. Rychlý nákup suvenýrů a pozdního oběda na Leicester square odstartovaly odpolední program. Někteří se přesunuli dvoupatrovým červeným autobusem do muzea voskových figurín, aby se osobně potkali s Robertem Pattinsonem, Zoellou, Beyonce, a menší skupina navštívila Přírodopisné muzeum a prožila chvíle s kostrami dinosaurů, mezi prvními organizmy na planetě Zemi nebo minerály a horninami. Navečer jsme se všichni rozešli do hostitelských rodin, když jsme ještě cestou z centra Londýna na jeho jižní okraj poznali, jak časově náročné je zde cestovat. Romana Němečková a Anna Mrázková

Zpráva z 2. 5. 2017 v 8.01 h.: Poslední den našeho pobytu patřil návštěvě věhlasné hvězdárny v Greenwichi a překročení nultého poledníku tam i zpět. Z hvězdárny jsme se vydali ještě do centra Londýna. Viděli jsme nejnovější mrakodrapy, například Střep nebo Vajíčko, ale i historické budovy, třeba katedrálu sv. Pavla. Někteří z nás dokonce viděli i otevření mostu Tower Bridge. Zakončení našeho výletu proto nemohlo být lepší! Tak Anglie, zase brzy na viděnou! Anna Mrázková