Aktuality‎ > ‎

Do Velké Británie za jazykovými dovednostmi a poznáváním - Poznáváme svět

přidáno: 30. 11. 2015 2:18, autor: Základní škola Planá nad Lužnicí, okres Tábor   [ aktualizováno 9. 12. 2015 13:13 ]
vyrážíme do Velké Británie - projekt ESF a MŠMT, reg. č. CZ.1.07/1.1.00/56.0793 #zsplananadluznici

V pondělí 30. listopadu 2015 v podvečer vyráží skupina našich žáků s pedagogickým doprovodem do Velké Británie. Cílem je jazykové vzdělávání a poznávání země, kde se mluví anglicky. Pro žáky bude setkání s rodilými mluvčími jistě motivační, uplatní také své jazykové dovednosti. Žáci budou ubytováni v anglických rodinách a budou nuceni komunikovat anglicky nejen ve výuce. Žáci absolvují v rámci pobytu 9 hodin výuky angličtiny s rodilým mluvčím. Návrat je naplánován na neděli 6. prosince 2015.

Výjezd se uskutečňuje v rámci projektu ESF a MŠMT, reg. č. CZ.1.07/1.1.00/56.0793, který ve škole realizujeme od 1. 7. do 31. 12. 2015. Náklady na jednoho ve výši 10000,- Kč jsou hrazeny z projektu.
    Na tomto místě budeme zveřejňovat informace z výjezdu. Fotografie se pokusíme dodávat do této sbírky na školním profilu sociální sítě G+.
    Telefonní čísla na pedagogický dohled, která se žáky odjíždí do Velké Británie: p. Ivo Drahota: +420 737 254 678; p. Bohuslav Hora: +420 604 911 721

30. 11. 2015 - 18.45 h. - Vyrazili jsme. Osazenstvo veselé, plné očekávání. Jedeme na Benešov, kde přistoupí druhá škola. Fotky už dáváme do sbírky, na kterou máte odkaz výše. :) Ve 20.00 h. jsme už na na pražském okruhu a míříme na Plzeň a Rozvadov. Ve 22.50 h. poslední zastávka v Česku na Rozvadově a míříme do Německa.

1. 12. 2015 - 3.00 h. - jsme po povinné přestávce ve Spessartu před Frankfurtem nad Mohanem a uháníme k hranicím Německa. V 6.20 h. zdravíme z Aachen. Za chvíli jsme v Belgii. V 8.50 h. se posunujeme dopravní zácpou na okruhu Bruselu. Všichni asi míří do práce. V 10.45 h. máme ještě hodinku do Calais na trajekt - viz fotky v odkazu. Také konečně přestalo pršet. :) V 11.55 h. nás odbavili a čekáme ve frontě na trajekt do Doveru. Ve 13.00 h. - právě jedeme trajektem, hezky to houpe. Na obzoru slunečno. 13.55 h. - právě přistáváme v Doveru. Fotky z trajektu v odkazu výše. Posunuli jsme si hodinky, máme o hodinu méně a vyjíždíme do Canterbury - půjdeme si prohlédnou katedrálu. V 16.35 h. po prohlídce katedrály v Canterbury odjíždíme do Londýna na setkání s hostitelskými rodinami. 21.00 h. - všichni jsme už ubytovaní, večeříme, hovoříme v hostitelských rodinách dle svým možností a schopností, odpočíváme. Dobrou noc i do České republiky.

2. 12. 2015 - Dobré ráno do České republiky. Po snídani v hostitelských rodinách jsme se sešli na meeting pointu a odjíždíme do londýnské City. Ranní dopravní špička je zajímavá. Prodíráme se uličkami na předměstích. Fotografie z dneška nahrajeme večer. 10.15 h. - za chvíli zrevidujeme královně Alžbětě II. královské korunovační klenoty. Ještě okoukneme popraviště a havrany. 13.45 h. už míříme na HMS Belfast - na válečnou loď naproti Toweru. Prohlédli jsme si HMS Belfast a míříme do nitra City, které je plné bank a také tu je zárodek Londinia. Právě máme 14.00 h. 15.20 h. jsme našli před katedrálou sv. Pavla Starbucks, v něm zaslouženou dnešní kávu a signál WiFi. Pokoušíme se k Vám propašovat fotografie z procházky po Londýně. Ještě nás čeká cesta lodí do Greenwiche. Držte nám palce, ať to zvládneme. :) Park v Greenwich jsme zvládli i tmě. Máme i fotky alá Jára Cimrman - jdu na západ, jdu na východ. V 18.04 už se prodíráme londýnskou odpolední špičkou do hostitelských rodin. Po 19. hodině jsou již všichni u svých hostitelských rodin, večeří a odpočívají. Ještě nahrajeme dnešní fotky. Potřebujeme lepší WiFi. Přejeme krásný večer a dobrou noc do České republiky.

3. 12. 2015 - už jsme po snídani. Autobus nás převezl do komunitního centra v New Addington, děti jsou rozdělené do skupin a začíná výuka angličtiny s rodilými mluvčími. Ve 12.30 h. jsme skončili s výukou angličtiny. Chvíle na sdělování zážitků a už míříme za královnou na čaj o páté - Windsor bude za chvíli náš. :) Ve 14.45 h. po bezpečnostní kontrole přicházíme hradem a zámkem Windsor. Všichni se máme dobře a těšíme se na reprezentační prostory. Je 17.00 h. a my máme už všechno prohlédnuto. Viděli jsme i hrob královny matky. Reprezentační prostory nádherné, královna nepřítomna. Tak snad příště. Za chvíli máme sraz u autobusu a jedeme do Londýna - cca 2 hodiny - na večeři do hostitelských rodin. Ještě nám zbývá nahrát fotografie. To zvládneme z WiFi Mrs. Sue Matthews. Krásný večer do České republiky.

4. 12. 2015 - vstáváme, hurry up in Meeting point. Angličtina nám jde. Míříme na hodiny angličtiny. :) Máme krásné slunečné počasí. Odpoledne nás čeká moře a město Brighton. Ptají se nás, jestli máme plavky. :) Ve 12.45 h. už sedíme v autobusu. Odpočíváme a svačíme. Těšíme se na moře a akvária v Brightonu. Je 14.10 h. a my si prohlížíme akvária plná ryb a rybek, žraloků, želv a dalších mořských potvor a živočichů. V 15.10 h. Vycházíme na molo, ale ne na předváděcí. Více uvidíte večer na fotkách. Prohlédli jsme si podvečerní Brighton a v 17.35 h. sedíme v autobusu a směřujeme zpět do hostitelských rodin na večeři. Náš poslední večer v rodinách. Ve 21.00 h. jsme po večeři, odpočíváme na zítřejší náročný den. Fotografie z dnešního dne najdete ve výše uvedeném odkazu. Dobrou noc do Čech přejí spokojené děti z anglických rodin.

5. 12. 2015 - v 8.00 h. jsme po snídani a na shromaždišti. Vyrážíme do samého srdce Londýna. Za chvíli se budeme procházet mezi dinosaury. Zkamenělými. Koukneme také na diamanty a zlato, vyzkoušíme zemětřesení. Všichni se moc těšíme. :) Od 10.00 h. přicházíme Přírodovědným muzeem. Dinosauři, člověk, ekologie, země i se zemětřesením. Super. Před 13. hodinou už korzujeme v Hyde Parku, koukáme do Wonderlandu. Ve 13.30 h. už míříme k Buckinghamu, 2. pokus o setkání s královnou? :) Ve 13.45 h. Stojíme před královskou rezidencí - královna není doma, vlaje britská vlajka. Prošli jsme Trafagarské náměstí a zamířili k westminsterskému opatství. V 16.00 h. jsme si poslechli Big Ben a jdeme k poslední atrakci - Londýnskému oku. V 17.00 h. už stojíme ve frontě na oko. Tak jednou kolem dokola a dobrodružství končí. Ještě autobus, udělat si pohodlí a vyrážíme do ČR. Fotky se pokoušíme nahrát pomocí našich datových tarifů. Nemáme již servis našich hostitelských rodin. V 18.45 h. už sedíme v autobusu a míříme do Eurotunelu. Ve 20.56 h. jsme u Eurotunelu a čekáme na vlak do Calais. Tam si přetočíme hodinky a budeme mít stejný čas jako v ČR. Za chvíli budeme na kontinentu. Změna času proběhla právě před chvilkou. Máme 23.13 h. a my jsme ve Francii. Deset minut před půlnocí jsme opustili Francii a vjeli na území. Belgie. Míříme na Brusel.

6. 12. 2015 - 3.00 h. - jsme v Německu, stojíme u Aachen na pumpě. V 7.00 h. jsme v polovině Německa - zastavili jsme ve Würzburgu na záchod a rychlé občerstvení. V 9.30 h. jsme přejeli hranice do ČR. Jsme opět doma. Ve 12.20 h. jsme vysadili benešovsku školu a už jedeme do Plané nad Lužnicí. Pokud to půjde dobře, kolem 13. hodiny budeme na místě. 13.00 h. sjíždíme z D3 a jsme doma. :)

Děkujeme všem, kteří jste nás na naší cestě podporovali a sledovali nás, zvláště pak rodičům žáků. Víme, že jste měli díky bezpečnostní situaci v Evropě strach. Jako odměnu Vám přinášíme album většiny fotografií z naší cesty.

Za pedagogický dohled na výjezdu v rámci projektu Poznáváme svět Mgr. Bohsulav Hora