Aktuality‎ > ‎

Erasmus+ tentokrát v naší škole

přidáno: 25. 11. 2016 4:13, autor: Základní škola Planá nad Lužnicí, okres Tábor   [ aktualizováno 30. 11. 2016 14:17 ]
    Eramus+ je tady. Přímo ve škole. Na cestě jsou delegace z Bulharska, Řecka, Baskicka, Turecka a Rumunska. Někteří cestují po souši - vlakem a někteří cestují vzduchem, ti jsou nejodvážnější.

Připravujeme pro ně program ve dnech 27. listopadu - 1. prosince 2016. V neděli se společně podíváme do Prahy, v pondělí se společně budeme učit, v úterý se vypravíme za kapry a rybníky do Třeboně, ve středu ráno okoukneme okolní lesy společně s Lesy ČR a ve čtvrtek se opět rozejdeme do svých domovů. O průběhu Vás budeme podrobně informovat jak textem, tak obrázky a videi.
    Více informací o celém projektu najdete na záložce Projekty - ERASMUS+.

Za projektový tým Romana Němečková

Na neděli 27. listopadu 2016 bylo naplánované oficiální přivítání ve škole. Učitele z našich partnerských škol přivítala ředitelka školy Hana Vellánová.

V neděli 27. 11. 2016 jsme také vyrazili ukázat našim přátelům hlavní město Prahu. Z autobusu vypadalo počasí všelijak. V jednu dobu se dost rozpršelo, ale před Prahou se počasí umoudřilo.
    Z autobusu jsme vystoupili před pražským hlavním nádražím. Prohlédli jsem si jeho secesní i moderní halu a už jsme pokračovali na Václavské náměstí. Místo setkání? Pod ocasem, u koně, tak jsme v Česku zvyklí. Václavské náměstí jsme prošli přes pasáže. Nejdříve pasáží Lucerna s neobvyklým svatováclavským sousoším, pak do pasáže Světozor a Františkánské zahrady, kolem kostela Panny Marie Sněžné zpět na Můstek. Následoval rozchod. Někteří zamířili do nového hračkářství Hamleys
    Po opětovném setkání jsme pokračovali přes Můstek ke Stavovskému divadlu, připomněli si Mozarta i vedlejší univerzitu a působení Jana Husa na ní. Železnou ulicí jsme vešli na Staroměstské náměstí, ukázali si orloj. Někteří přátelé se o tuto unikátní památku zajímali, poskytli jsme jim podrobné informace a vyčkali na 13. hodinu, kdy se stroj orloje dal do pohybu. Krátký rozchod na adventních trzích a Pařížskou třídou jsme pokračovali na Letnou a do Národního zemědělského muzea. Zde jsme měli domluvenou prohlídku s průvodcem.
    Prošli jsme novou interaktivní expozici o rybníkářství a podívali se s průvodkyní do expozice RecykLes. Zaujala nás část Laboratoř ticha, ze které jsou také některé z fotografií. Pak už na nás před muzeem čekal autobus a my se vydali do Plané nad Lužnicí. Zítra pokračujeme dílnami ve škole.

Pondělí 28. 11. 2016 - dílny ve škole - škola se proměnila v husitské bojiště a v rybniční soustavu. Spousty husitů vedlo svoje kamarády z ciziny českou historií, českým jazykem a celým dnem. Víly, vodníci a divoženky seznámili naše přátele z Evropy s českou přírodou, folklórem a zvyky.
    Sedmáci si při mezinárodní hodině vyzkoušeli tvorbu básně v angličtině. Spolu s dětmi z Baskicka a Bulharska se naučili, jak vypadá japonské haiku, a pak ve skupinách tvořili na téma kapr.
    Více postřehů najdete ve fotogalerii a filmech níže. Odpoledne jsme pro naše přátele uspořádali vystoupení v sokolovně. Následovala procházka večerním Táborem a návštěva Housova mlýna pro učitele.

V úterý 29. listopadu 2016 jsme se ráno vydali za kapry do Třeboně. Přivítali nás ve Střední škole rybářské a vodohospodářské Jakuba Krčína v Třeboni. Měli jsme to i s ukázkou filetování kapra a procházkou po sádkách a hrázi rybníka Svět. Moc jim děkujeme za jejich vstřícnost. Těšilo nás. Protože byla velká zima, venku jsem pěkně vymrzli, na náměstí v Třeboni jsem se už nezastavovali a jeli rovnou do školy.
    Ve škole jsem pro naše přátele uspořádali jednu velkou dílnu. Ukázali jsem jim, jak funguje rozšířená realita a naučili je používat slovní mraky. V těch jsme vytvořili jednoduché obrázky a využili je jako přání. Vystřihali jsem je a pověsili na školní vánoční stromeček. Všechno objevíte ve fotografiích níže.
    Od 14.00 h. pak začaly projektové prezentace jednotlivých zemí na téma zdravé národní potraviny.

Středa 30. listopadu 2016 byla ve znamení lesa s Lesy ČR. Sešli jsem se v zámeckém parku na Strkově na perfektně připraveném programu. Děkujeme společnosti Lesy ČR za vstřícnost a ochotu připravit i v tomto pozdně podzimním počasí tento program. Děti i naši přátelé ze zahraničí byli nadšení, a také zmrzlí. Postupně jsme je odváděli do školy. My jsme si to užili do úplného konce včetné opékání buřtů. Vydrželi to s námi také Baskové. Nadšení dětí i dospělých můžete vidět na fotografiích. Odpoledne bylo ve znamení nákupů v Táboře. Na úplný závěr si rodiny s dětmi a našimi přáteli uspořádali rozlučkový večírek.
    V odpoledních hodinách nám ještě pracovníců Lesů ČR doručili do školy dárek - vyřezávanou sovu. Pan Jan Ambrož ji pro nás vyřezal a upravil motorovou pilou. Moc děkujeme, zatím je umístěna u školního vánočního stromečku.
    Rozlučkový večírek dopadl na výbornou, děkujeme všem rodičům, kteří si dali takovou práci s velkým množstvým pohoštění. Poděkování patří i našim deváťákům, kteří se o hosty postarali v souvislosti se zábavou. Hudba, soutěže a moderování. Můžeme jim svěřit další školní akce.
    Našim přátelům z několika zemí už nezbývá nic jiného, než se zabalit a rozloučit v rodinách. Zítra ráno se rozjedou do svých domovů. Šťastnou cestu.  Zbydou nám krásné vzpomínky a také důvod, proč se učit ještě více angličtinu.

Oficiální přivítání ve škole 27. 11. 2016 Výlet do Prahy - 27. 11. 2016

Video YouTube

Video z dílny o husitství - 28. 11. 2016 Video z dílny o Praze - 28. 11. 2016

První upoutávka - jedeme do Prahy - z dílny 28. 11. 2016Druhá deváťácká upoutávka na výlet do Prahy - z dílny 28. 11. 2016

Třetí deváťácká upoutávka - Přijeďte do Prahy - z dílny 28. 11. 2016
 Fotogalerie z dnešního dne dílen v rámci projektu ERASMUS+

Z odpoledního představení pro naše evropské přátele - 28. 11. 2016 Večerní procházka Táborem a návštěva Housova mlýna - 28. 11. 2016

Skládání básně - sedmáci s p. uč. Capákovou v akci Návštěva Stř. rybářské a vodohospodářské školy J. Krčína - 29. 11. 2016

Rozšířená realita a slovní mraky se zdobením stromečku - 29. 11. 2016 Prezentace zdravých národních potravin - 29. 11. 2016

Den s Lesy ČR - 30. 11. 2016 Mix fotografií ze školních dílen 28. 11. 2016

Školní sova - dárek pana Jana Ambrože - Den s Lesy ČR - 30. 11. 2016 #zsplananadluznici   #erasmus
 Záverečný večírek - 30. 11. 2016 Školní sova - dar pana Jana Ambrože - 30. 11. 2016