Aktuality‎ > ‎

Vyrážíme do Lince

přidáno: 2. 12. 2016 8:57, autor: Základní škola Planá nad Lužnicí, okres Tábor   [ aktualizováno 5. 12. 2016 1:14 ]

Linec

Na linecký koláč, za adventní atmosférou, za poznáním a zážitky vyrážíme v sobotu 3. prosince 2016. Odjíždíme v 6.30 h. od školy.

Návštěva Lince proběhla v duchu předvánoční atmosféry. Rakousko nás přivítalo nádherným počasím. Už na Dvořišti bylo jasné, že je jasno. Jen jsme se přehoupli přes kopec, už byly vidět v dálce Alpy, nádhera.
    Nezbytné pokyny pro návštěvu hlavního města Horního Rakouska a už jsme vystupovali. Trochu nejistoty při sjíždění do města. Na začátku se totiž objevila mlha, která by se dala krájet, ale nakonec z ní nic nebylo.
    Základní topografie, abychom se neztratili. Vždy je vidět nějaký orinetační bod. Prošli jsme se starým městem. Hlavní náměstí, trh u farního kostela, starý dóm, Zemský dům - sídlo zemské vlády a hejtmana, nádherné arkádové nádvoří, Zemská třída a už jsme u Nového dómu - největšího kostela v Rakousku, kam se vejde až 20 000 lidí.
    Vracíme se přes most Nibelungů a vcházíme do muzea budoucnosti - Ars Electronica Center. Průvodkyni máme domluvenou na 11. hodinu, prohlídka je v češtině. Hned na začátku shlédneme ukázku v Deep Space Live. A už procházíme jednotlivé interaktivní instalace.
    Tramvaj na Pöstlingberg - to bude jízda. A do dost prudkého kopce. Tramvaj překonává stoupání se sklonem 10,5 stupně, v nejprudších úsecích se objevuje ještě 3. kolej. Jsme nahoře, neskutečné výhledy na Linec, Dunaj a Alpy. Už jedeme dolů a těšíme se na adventní trhy. Ještě nezbytný údaj o místě setkání a hlavně čase.
    Sešli jsme se a míříme za Dunaj k autobusu. Fotíme barevnou fasánu muzea Ars Alectronica Center, o které nám povídala dopoledne průvodkyně Renata. Opravdu mění barvy. Po otočení vidíme barevnou fasádu muzea Lentos a nasvícený Linec. Malé město, ale má svou neopakovatelnou adventní atmosféru. A za prohlídku stojí i další linecké projekty, ale to zase až příště. Prohlédněte si naši fotogalerii. A jako bonus malý film.